人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Rest in Peace Ayako Okabe

Rest in Peace... my friend,jazz vocalist , Ayako Okabe. Thank you so much for your kindness and love.
Rest in Peace Ayako Okabe _a0150139_1624974.jpg
end
I still remember when I performed at Harlem outdoor festival in2012 She gave me a bunch of white roses and said '' Eirka san When I went to your show in Tokyo with my boyfriend right after the show he proposed to me and now we are engaged. I am so happy '' She went back to Japan and married. She came back to N.Y year ago to study Jazz and she was supposed to go back to Japan this weekend and her husband was waiting for her return.
She had a terrible car accident last Friday.
I cannot believe that she is gone and I am really upset.
I feel deeply sorry for her husband and her family.

I won't forget her smile,love kindness and what she left to me. It will remain to my heart forever. Thank you Ayako chan..
photo by Kenji Mori (thank you)

ジャズボーカリストのおかべあやこちゃんが、交通事故で2月20日にニュージャージ州で亡くなられました。ひき逃げとのこと。アメリカでも凄いニュースになっていました。一緒に写真映った事あるのに、どどこにも見つからない。出逢いは浅草ジャズコンテスト後にFacebookにメールくれたのがきっつかけでした。
思い出は、ハ−レムの野外フェスで歌った日にさかのぼります。
あやこちゃんがライブを聴きにきてくれて、白い薔薇の花束を持ってきてくれて『東京のえりかさんのライブの後、帰り道に、彼氏にプロポーズされて、婚約しました』と嬉しそうに話してくれました。いつかまたnyに戻ってきます。これだけ譲れませんと音楽への情熱を語っていた、あやこちゃん。
旦那様も、本当にあやこちゃんを愛されていたんだろうと二人の絆に感動しました。

その後ご結婚されて、またジャズを勉強しに、N.Yへ1年留学。今週末に日本に永久帰国する予定だったのに、2月20日に交通事故でニュージャージ州でなくなられました。事故が事故だったために、大きくTVにも放送されて、悲しみは倍増でした。今日Facebookで知りました。

16年前に一緒に住んでた親友も交通事故で亡くなり、去年も大事な仲間が事故で亡くなりました。月日が経ち、一緒に過ごした日々よりも、離れてからの方が長くなるのに、思いは深くなる一方です。

突然の大事な人の死をどう受け入れておいいのか、わかりません。ご主人、ご両親、ご家族の事を考えると、胸が張りさけます。
 
あやこちゃん本当に有り難う。あやちゃんの笑顔と話し方思い出すと、涙が止まらないけど、これからもジャズ、音楽を愛して、歌い続けていこうね。有り難うね、あやこちゃん。

思い出の写真、もりけんじ様有り難うございます

Rest in Peace Ayako Okabe _a0150139_16243123.jpg
Rest in Peace Ayako Okabe _a0150139_16251044.jpg
Rest in Peace Ayako Okabe _a0150139_16252382.jpg
Rest in Peace Ayako Okabe _a0150139_16271448.jpg

by ERIKAJAZZ | 2014-03-04 16:27

ジャズボーカリスト ERIKAのNEWYORKでの生活で、音楽を通じて感じる事を綴った日記

by erikajazz